Együttműködés a tehetséggondozás terén

A Marthos polgári társulás és a MeOut a Kisprojekt Alap (Interreg) pályázat keretén belül a „Fejlesztés” c. határon átnyúló projekt által a közéleti szerepvállalás és a közösségi média közösségépítő hatásairól tartott workshopot Budapesten.

Elsődleges cél

A tehetséggondozás és a tehetségek felkarolása, valamint a fiatalok pályaválasztásra és karrierjük kivitelezésére való felkészítés, ugyanakkor a véleményformálásban és a vállalkozói utánpótlásképzésben vállal aktív szerepet. Hosszútávú céljaik közt egy szellemi műhely létrehozása is szerepel. Az évente tíz hónapon keresztül, kétheti rendszerességgel Martos településen megtartott képzések a fiatalok fejlődését hivatottak elősegíteni, melyhez Magyarországról a MeOut csatlakozott, hogy budapesti helyszínnel megvalósítsa a magyarországi képzéseket.
Az első workshop alkalmával Szőnyi Kinga, a Magyar Asszonyok Érdekszövetsége elnökasszonyának előadására került sor „Közéleti szerepvállalás és a média” címmel, amely kapcsán a közéletben résztvevők mindennapjait mutatta be a média tükrében.
Őt követte Kohán Mátyás, a Mandiner újságírója, aki „Közösségi média, mint aktív közösségépítés?” címmel tartotta meg előadását. A délután folyamán szó esett a közösségi média pozitív hatásairól, ugyanakkor annak buktatóit is bemutatta egy közösség mindennapjainak vonatkozásában. A workshopok a következőkben a jelentkezők igényei alapján többféle témakörben kerülnek megrendezésre, hogy a szervezetek minél több fiatal fejlődését tudják biztosítani, elősegíteni.
A pályázat (SKHU/WETA/1901/4.1/0038) keretében a budapesti kisprojekt partner worksopokat, előadássorozatát folytatta Budapesten. A négy rendezvényre a Magnet Közösségi Házban került sor.  Augusztus 23-án délelőtt Barna László, kommunikációs tanácsadó és brandépítő beszélt a jelenlévőkhöz. A MeOut Group, azaz Én Kint Egyesület és a Marthos polgári társulás által rendezett képzésen a felvidéki és budapesti fiatalok a marketing és kommunikáció, valamint a közéleti pályára készülő fiatalok brandépítésének fortélyairól hallhattak az előadás keretében. A résztvevők megismerkedtek azzal, mit jelent a jó brand, a brand fogalma. A szemlélet-egyediség-tudatosság, az egyéni sikeres márkaépítés filozófiája pedig rámutatott arra, miként lehet igazán jó modellben gondolkodni a márkaépítés kezdetekor.  A délutáni workshopot Dr. Nagy Sándor, a Szegedi Tudományegyetem főiskolai docense tartotta meg. A képzés témája az információ, kommunikáció és vállalati versenyképesség volt. A résztvevők részletesen megismerkedhettek azzal, hogyan tudnak  különbséget tenni a kreativitás és az innováció között. Irányadó kérdések majd a válaszok szekcióban a menedzsmenti kérdésekkel foglalkoztak a worskhop keretében.